بنیاد فرزانگان کشور

یکی از مواردی که در طول این سفر نزدیک به  دو ساله- که اسمش را طرح مهرپیشگان گذاشته ام- به من پیشنهاد شد آشنا شدن با بنیادهای فرزانگان کشور بود.

قدم به قدم و پله پله به برکت وجود موتور های جستجو، پرس و جو از افرادیکه در زمینه سالمندان کار می کنند بالاخره بعد از چند ماه، به آدرس و تلفن های مدیران این موسسات  که در استانهای مختلف متولی آن هستند رسیدم.

در تهران به صورت تلفنی چندین بار با ریاست بنیاد فرزانگان تهران سرکار خانم بشر دوست صحبت کردم و به علت فعالیت های زیادی که ایشان داشتند دیدار با ایشان تا به امروز میسر نشد.

 

امروز دل را به دریا زدم و پیش خود گفتم بدون هماهنگی قبلی به آدرسی که از ایشان دارم می روم، یا ایشان را می بینم و یا از طریق  دوست، همسایه، همکار و یا هر کسی که  ایشان را می شناسد درخواستم را یاد آوری می کنم.

حقیقتا تنها امیدی که داشتم این بود که بتوانم برشور های تبلیغاتی طرح مهرپیشگان را به صورت غیر مستقیم به ایشان برسانم ولی به طور اتفاقی متوجه شدم ،  خوشبختانه  ایشان در جلسه ای با ساکنان ساختمان حضور دارند.

 

در واقع بدون دعوت و قرار قبلی، وارد یک جلسه شدم و  در جمعی دوستانه پای صحبت های سخنرانی در زمینه آثار منفی گناهان و اعمال و رفتار های نادرست نشستم.

پس از جلسه بالاخره هم کلامی با خانم بشر دوست میسر شد، به صورت خلاصه در مورد طرح مهرپیشگان توضیح دادم و از ایشان درخواست کردم که من را به  خانواده های سالمندان دچار اختلالات جسمی، روانی و ذهنی به خصوص مناطق جنوب تهران  از طریق دبیران محلات معرفی کنند.

متاسفانه به علت کوتاهی وقت نتوانستم که از ریز فعالیت های بنیاد اطلاعاتی کسب کنم ولی متوجه شدم ایشان از طرق مختلف سعی به  خدمت رسانی به عموم مردم را دارند و برنامه هایی را جهت افزایش آگاهی مردم ، فرهنگ سازی و فرصت های کوتاه تفریحی هماهنگ می کنند.

همینطور در این جلسه فرصت پیدا کردم با مدیر خانه سلامت محله دروازه شمیران آشنا شوم و برای برگزاری آموزش های چهره به چهره و یا گروهی به عموم مردم بالاخص مراقبین سالمندان اعلام آمادگی کردم.

 

 

به شدت معتقدم که با وجود همه تلاش های ما، باید زمان دیدن آثار اقداماتی که می کنیم برسد و  تا آن زمان فرا نرسد کوشش و تلاش های ما به نتیجه نخواهد رسید.

خدایا پناه می برم به تو از اعمال بی ثمر و تلاش های بی اثر. 

خدایا هر قدمی که بر میدارم را توشه ای  پر برکت قرار ده  و اندوخته کوچکی برای آینده.

آنچنان کن که خواسته ما از اراده تو فاصله نگیرد و نیت ما، خلوصش را از دست ندهد.

نام نویسنده: مدیر سایت - Admin@User
این نوشته منتشر شده در روز نگار می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.