شما به این صفحه دسترسی ندارید

  1. *رقیه-59 گفت:

    با سلام و احترام فراوان به همگی دوستان عزیز امیدوارم که حالتان خوب باشد بنظرم نگهداری از سالمند خیلی از خود گذشتگی داشته باشند

  2. مژگان- آزمایشی گفت:

    سلام متشکرم از خانم رحیمی عزیز بابت مطالب مفیدی که در اختیار ما قرار میدهند.
    در بخش دلبستگی ایمن اگه ممکن میشه اموزشهای بیشتری در اختیار ما قرار دهید تا افرادی که فرزند کوچیک دارند و شاید تا حالا که روند رشدی بچه پیش رفت و قصور و کوتاهی صورت گرفته بتوان جبران کرد یا حداقل جلوی اسیب بیشتر رو زد.

  3. مژگان- آزمایشی گفت:

    سلام به نظر من ایجاد محدودیت و داشتن قانون برای مراقبین سالمند خیلی مهمه بعضی وقتها چند نفر از یه سالمند مراقبت میکنند اما هماهنگ نیستند مثل زمان خواب یا خوراک روزانه و یا حتی صحبت با سالمند و رفتار کردن با اونها و همین باعث خیلی مشکل میشه و کار رو برای بقیه دشوار میکنه.

    • نعیمه منصور گفت:

      دقیقا چیزهای که نباید بخورند ودیگر فرزندا ویا اشنایان میدن ومیگن گناه داره وشاید دلش بخوادوسالمندم بدون درنظر گرفتن حالش زیاده روی میکنه وهرچی میگی ضرر داره فایده نداره واونها میدن وما میمانیم حال بد سالمند.

      • رحیمی-مدیر سایت گفت:

        اگر سالمند شما به اندازه کافی سلامت است با او روراست باشید، در خلوت بین خودتان و سالمند به او بگویید که رعایت نکردن چه عواقب وخیمی دارد.

        بعضی افراد که در مراقبت از سالمندان دخالت مستقیم ندارند و تا به حال از سالمندی به صورت دائمی مراقبت نکرده اند، از اینکه رفتار های به نظر جزیی چه عواقبی دارد نا آگاهند.
        لذا در هنگامی که سالمند حضور ندارد ، به آشنایان به صورت کاملا مسقیم و رو راست بگویید که کاری که شما انجام می دهید لطف به سالمند نیست بلکه خیانت در حق او و مراقبین اصلی است . چونکه سلامت سالمند را به خطر می اندازد، عمر با کفایت او را کوتاه می کند و مراقبین اصلی را هم دچار گرفتاری می کند.

        اگر سالمند شما دچار بیماریهای اختلال حافظه است و از رفتار خود آگاهی ندارد، با آشنایان باز هم رو راست صحبت کنید، به آنها بگویید مدیریت امور سالمند با شماست و بهتر است با ندانم کاری بر مشکلات شما اضافه نکنند.

        ناراحت شدن چند نفر بهتر از آن است که خودتان و سالمندتان را به خطر بیاندازید.

        اگر این افراد از مراقبین هستند و به شما در مراقبت کمک می کنند، بهتر است تصمیمی جمعی بگیرید. با هم قرارهایی بگذارید که چه به سالمند بدهید و چه ندهید و یا در مورد این امور چه کسی تصمیم بگیرد.

        و نهایت اینکه با همه توصیه های ما، عاقبت هر کسی دست خودش است. سالمند اختیار خودش را دارد. شما نمی توانید او را مجبور به هیچ کاری کنید. اگر هوشیار است، دچار آلزایمر و یا بیماریهای مشابه نیست، و قدرت تصمیم گیری دارد و درست و غلط را از هم تشخیص می دهد

        اگر سالمند شما وخامت حال دارد و روز های پایانی آخر عمر خود را سپری می کند، سخت نگیرید و فقط توصیه های پزشک را رعایت کنید.

  4. سوسن-448 گفت:

    سلام، با تشکر از مطالب مفید و کاربردی خانم رحیمی و کارشناس محترم.
    ویس ها به افراد این آگاهی را می دهد که در کجای زندگی خودش و یا رفتار والدین با کودک اشکال داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.