1. نعیمه منصور گفت:

    اطلاعات کامل و جامع بود .ممنون .فقط بیمارانی که همکاری در پیشرفت بهبودی ویاکنترل بهبودی نمیکنند انرژی زیادی از ما میگیرند چه کنیم؟
    من خودم کمر درد شدید دارم و واقعا بسختی کارهای بیمارم و انجام میدم ولی همش میپرسن چرا اینطوری شدی.چی بگم؟دگم برای جابجایی شما واینکه روزی چندین بار باید جابجاتون کنم اینطوری شدم؟

    • رحیمی-مدیر سایت گفت:

      به نظر ما ، رو راست بودن با سالمندان مهم ترین کاری است که می توانیم برای خودمان و سالمندان انجام دهیم.
      پیدا کردن علت اینکه چرا سالمند همکاری ندارد مهم است . گاهی بیمار از اینکه چه فشاری بر مراقبش وارد می کند نا آگاه است.
      اگر سالمند شما مسایل روانی مانند افسردگی ندارد و یا آلزایمر پیشرفته ندارد باید با او و با خودتان رو راست باشید.

      اگر سالمند شما توانایی حرکت دارد ، می بایست به صورتی که ناراحت نشود، احساس منت و یا سرباری نکند به او بگویید که تحرک کافی او و همکاری او می تواند به سلامت شما کمک کند.
      بدون اینکه موضوع را داغ کنید یا حس عذاب وجدان سالمند را برانگیزید.
      اگر سالمند توانایی ندارد اما می تواند بدست آورد باید به او کمک کنید تا کم کم پیشرفت کند و استقلال خودش را بدست آورد. از مزایای داشتن استقلال حرکت کمک بگیرید.
      اما اگر اصلا توانایی ندارد و قابل ارتقا هم نیست، به او بگویید که نیاز دارید از دیگران کمک بگیرید تا سلامت خودتان و سالمندتان حفظ شود تا بتوانید سالهای بیشتری را در خدمت او باشید و با کفایت از او مراقبت کنید.

  2. سوسن-448 گفت:

    با سلام و تشکر، مطالب عالی بود.جابجایی این بیماران مشکل بوده و مسائل جسمی مراقبین را بیشتر می کنه، گاهی بخاطر مشکلات مغزی یادگیری جدید ندارند حتی اگر چندین سال کاری را انجام می دادند، که همه این موارد و یا درد کشیدن سالمند احساس بد را در مراقبین افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.